Introduktion

I August 2013 lancerede Movia kampagnen “Chauffør med karakter”, der satte fokus på passagerernes smiliende øjeblikke, for til sidst at kåre årets buschauffør. Edentic blev valgt som leverandør af den digitale platform til kampagnen, der skulle give en rigtig god brugeroplevelse på mobile enheder.

august

1400

Øjeblikke

Der blev delt over 1400 smilende øjeblikke via sms eller direkte på siden på blot 3 uger i første periode af kampagnen.

september

1450

Stemmer

De 4 bedste øjeblikke blev udvalgt og kampagnen fik efterfølgende over 1450 stemmer, og blev omtalt i regionalt TV.

oktober

1

Vinder

Buschaufføren med flest stemmer blev kåret som årets buschauffør 2013. Vinderen var efterfølgende gæst i Go’ Aften Danmark på TV2.

Kontekst var vigtig

Da kampagnens fandt sted på busruterne, var det vigtigt at brugeren fik en god oplevelse netop der. Derfor blev mobilitet og hastighed tænkt ind som et kerneelement i det færdige site, så det fungerede godt på selv langsomme forbindelser.

SMS var en succes

En vigtig del af kampagnen bestod i, at man som bruger havde mulighed for at indsende en SMS med et smilende øjeblik til websitet. Edentic leverede en komplet SMS løsning, der indhentede og viste alle de sendte øjeblikke på en let overskuelig måde. Listen af øjeblikke blev opdateret i realtid, hvilket var med til at inspirere andre til at dele deres smilende øjeblikke.

vælg case
næste case