Introduktion

Med RedInk som kommunikativt mellemled, og Arni Johannesson som backend udvikler på projektet, har vi stået for konceptudvikling, UX design og front-end udvikling af LEGOLAND Billund Resorts website. Konceptet lader brugerne udforske forlystelser, turistattraktioner og events digitalt, så de kan planlægge og skræddersy deres ferieophold hos LEGOLAND Billund Resort og omegn.

Koncept i børnehøjde

Målet har været at gøre konceptet attraktivt for både børn og voksne i den klassiske børnefamilie. Børnene er ofte en overset målgruppe, når der laves websites, men dette koncept afspejler sig i børnene. Det har derfor været vigtigt for os at børnene også har lyst til at være med i beslutningsprocessen, når det kommer til ferieplanlægning. Af den grund har vi skabt et legende univers, som er overskueligt og let anvendeligt for alle aldersgrupper.

Brugervenlig kortvisning

For at sikre brugeroplevelsen, kan brugerne få overblik over de forskellige kategoriers aktiviteter på et interaktivt kort. Hver kategori har forskellige ikoner, som er langt ind på et kort, så brugerne kan danne sig et overblik over de forskellige kategoriers placering. Børnefamilier kan planlægge en dag med flere aktiviteter i et bestemt lokalområde, og dermed spare tid på research af seværdigheders placering samt køretid.

vælg case
næste case