User Experience (UX)

Brugervenlighed er et fundamentalt omdrejningspunkt i alt hvad Edentic står for. Alle vores beslutninger omhandler brugerens behov - for hvad er et digitalt produkt egentlig værd, hvis brugeren ikke kan finde ud af at bruge det. Det er vores mission at gøre rejsen fra A til B så let og overkommelig som muligt.

Brugerrejsen

Brugerrejsen skal sikre at brugerne kan finde ud af, og føler sig trygge ved, at anvende det digitale produkt. Edentic sætter sig i brugerens sted og kortlægger en historie om brugerens rejse helt fra den indledende kontakt, til under og efter besøget. Formålet er at identificere de centrale interaktioner og optimere brugerrejsen i dit digitale produkt.

Brugeroplevelsen

Brugeroplevelsen er fundamental for et succesfuldt produkt. Derfor er UX-design en fuldstændig integreret del af vores workflow fra den indledende snak til at produktet er live. Fokus på brugerens behov, adfærd, og hvordan de skal opleve produktet, er den vigtigste i vores udviklingsproces.

Use cases

Vi spørger ofte indtil use cases hos vores kunder og hjælper med at opstille hypoteser som vi kan teste af i et givent produkt. Når man definere en use case, har man en formodet idé om, hvordan en bruger anvender produktet. Dette er en god måde at få afklaring of flytte fokus til de mest relevante punkter og udfordringer ved det digitale produkt.

Humanistisk tilgang

Vi designer digitale produkter til mennesker, og ikke computere. Derfor er en del af vores mindset ikke kun fokuseret på at øge brugervenligheden, men også at gøre den mere menneskelig. Det handler om alt fra kommunikation og personliggørelse, til at bruge AI, animation, og sågar humor.

UX design

Et digitalt produkt har ofte brug for et visuel udfoldelse i form af et wireframe eller anden form for interaktiv prototype. Vi bruger ofte software som Figma, Principle, Adobe Illustrator og Adobe Photoshop i denne proces.

Figma

Figma er et UX-designværktøj som vi bruger til lave wireframing, brugergrænseflader og prototyper. Figma gør det nemt at designe, dele og iterere på designideer, hvor både vi, kunden og eventuelle samarbejdspartnere i teamet kan følge med i designprocessen.

Principle

Principle bruger vi til design og prototyping af brugergrænseflader og interaktioner, især hvis der skal være ekstra fokus på avancerede animationer. Principle er godt til komponenter og mindre prototyper, som kan inspirere eller lede designet ind i en udviklingsfase.

Adobe Illustrator

Adobe Illustrator er et professionelt designværktøj, som vi bruger til at designe og redigere vektorgrafik, illustrationer og ikoner. I UX-fasen bruger vi ofte programmet til at designe ikoner til brugergrænseflader.

Adobe Photoshop

Adobe Photoshop er industristandarden inden for billedredigering. I UX-fasen bruger vi det primært til at redigere, beskære og komprimere billeder. Photoshop bruges mest i projekter, hvor der er en høj grad af billedmateriale.

Har du allerede et UX design?

Intet problem, vi arbejder tæt sammen med bureauer, designere og grafikere som enten har dele eller hele UX og wireframingen på plads. I så fald, vil vi komme ind i processen som næste led, og udvikle det digitale produkt, hvad end det er en web applikation, website eller noget helt tredje. Læs om webudvikling.